Klima aletinin zamanı beşeriyet kadar eskidir. İlk insanlar üst ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor sahip olmak sinein hayvan derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hâkim klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Vasat çağlarda Leonardo Da Vinci, yaklaşan bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak sinein sutaş gücü ile çhileışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya çıbanlandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk makro yararlanma yerını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her çağ 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam fail uran gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya çıbanlandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetleme fail bir süreçtir. Hasetmüzde insanlar, henüz refahlı ve feyizli yaşayabilmek sinein klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine kadar klima şatafat olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut nöbetyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya pek rağbet etmiyorlardı. Fakat aradan güzeşte birkaç yılda çok değişiklik başüstüne. Imdi klima namevcut nöbetyerlerinde kimesne çhileışmak istememektedir. Önce nöbetyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin de mübrem konfor takımı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca gökçe yazın serinlemek sinein kullanılan bir takım olmaktan çıihtiyarp, kışın da ısınmak sinein tercih edilen takım yapmıştır. Klima yararlanma hileışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye çıbanlamıştır. Pazardaki ürün ve fiyat çeşitliliği katsında tüketicilerimiz hüküm tesviye sürecinde berenarı karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın hileınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana şayan seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin sağlanamaması, selim montaj uygulamalarının mimarilmaması kabil nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Iktisadi ömrü ülkemiz koşullarında yaklaşık 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın ittihaz maliyetinin nispetle işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate hileınmalıdır. Klima takımı satın hileınmadan önce bu kriterler dikkate hileınarak önemsiz bir araştırı mimarilmalıdır.