Logo nedir? Lügat fehvaı olarak töz içinlığı dilimizde amblem olan, bir meslekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak meslekletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı mesleki sembolize edebileceği üzere, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara mevla olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat fehvaının haricinde, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan eş veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı oldukça önemlidir. Sair taraftan logo tasar çizim çallıkışmasını meydana getirecek eş veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çallıkışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, meslekletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çallıkışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeslektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş meydanı ile faaliyette bulunan şirketler dâhilin henüz çok yeğleme edilebilir. Hareketsiz bir sektörde canlılık gösteren meslekletmelerin umumiyetle logoları sektörü simgeleme değer. Lakin ansızın okkalı sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne mesleke yarar?
İşletmeler dâhilin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan gerçekten bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple meslekletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza sağlıklı adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasar çizim” çallıkışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir zevahirte teşhisnmasını sağlayan meslekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, kolaylık anlaşılır, biçimırlanması kolaylık, olabilir olduğunca azca sayıda renkten oluşfinansıdır. Her çdenktaş baskı ve pazarlık tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok önemli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya önemli dokunca verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine müsait olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini kesinlikle teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtıteselsül gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem dahi dürüstılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma dâhilin logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu marifet çok önemlidir.