SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü kavram. Fakat bu dü kavram konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri derunin nazik olan bu dü kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk daha açkurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması derunin meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı hizmetlemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da epey önemlidir. Hassaten SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çallıkışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çallıkışmalardır. SEM mukannen bir bütçe derunin maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları mukannen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak derunin meydana getirilen çallıkışmalardır. Gelin, bu alınlaştırmayı az buçuk daha açkurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Doğrusu SEO derunin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir öteki önemli ayrım da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları evetğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu pozisyon değişikdır. SEO çallıkışmaları daha doğal icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir seyrüsefer temizışı sağlar.
Bu dü kavram, derunerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çallıkışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise uğur daha ticari evetğu derunin derunerikler SEO çallıkışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu demek bileğildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha çok ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.